Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
HOME
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Current
Archives
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 43 (2025): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
Vol. 22 No. 43 (2025): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v22i43
Published:
2025-01-24
Full Issue
PDF (Español (España))
Editorial
Editorial
CPU
5-8
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Artículos científicos
Mediation in Language Teaching in Higher Education: Qualitative Results of an Interdisciplinary Project
Iria Bello Viruega
8-24
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Interdisciplinary Teaching of Biological Sciences to Non-STEM Students Through Project-Based Learning
Bonny Ortiz-Andrade
25-43
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
The Pedagogical Role of the Mathematics Laboratory in the Development of Competencies
Dirwin Alfonzo Muñoz Pinto, Jesús Ramón Guillén Ruiz
44-61
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Impact of Academic Stress on Selective Attention in University Students
Danny Gonzalo Rivera Flores, Cristina Belén Caizaluisa Herrera, Amada Estefanía Guerrero Paredes
62-78
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Determining factors in the adoption of Artificial Intelligence in Dominican higher education
Rafael Eugenio Robles Morales
79-103
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Tensions Between Institutional Management and Teacher Autonomy in Learning Assessment for Quality Assurance in Higher Education
Richar Alberto Rangel Martínez
104-127
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Teachers' Attitudes towards the Inclusion of Students with Specific Educational b Support Needs (SEN)
Claribel Martínez, Carlos Arturo González Lara
128-145
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Verbal Impoliteness: Didactic Sequence to Analyze the Presence of this Phenomenon in Bachata
Faustino Medina Rodríguez
146-162
EPUB (Español (España))
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Teaching Literature in SFL: Approaches and Methodologies
Yakoub Abidi
163-179
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
How Images Create Meaning: The Educational Power of Visual Language
William Oswaldo Silva Ortiz
180-198
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
College Students' Perspectives on Cell Phone Use and its Impact on Concentration: Exploring Controversial Topics Through Writing
Genarina Mercedes Caba Liriano
199-215
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Reseñas
Reseña de la segunda edición del Diccionario del Español Dominicano
José Alejandro Rodríguez
216-221
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Review of the Book “Teaching to Think for Better Learning”
Evelyn Yirlana Vargas Hernández
222-227
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
social networks
Directorios y Bases de Datos
Databases & Diretories
Current Issue
issn
ISSN 1814-4152 (online)
ISSN 1814-4144 (print)
Language
Español (España)
English