Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
HOME
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Current
Archives
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 38 (2022): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
Vol. 19 No. 38 (2022): Cuaderno de Pedagogía Universitaria
DOI:
https://doi.org/10.29197/cpu.v19i38
Published:
2022-07-05
Full Issue
PDF (Español (España))
Editorial
Editorial
Cuaderno CPU
5-7
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Artículos científicos
Student writing at the beginning of the Forest Engineering career. What do the specialist teachers say?
Rosmar Guerrero-Trejo, Milagros Farfán de Rojas, Yamileht Castro Antolinez
8-24
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
What do those who teach value? Contributions to science learning in bilingual contexts through teachers’ discourse
Lourdes Cardozo-Gaibisso, Max Vazquez Dominguez, Cory Buxton, Ruth Harman
25-39
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
University teachers' life histories: identity and professional development
Cecilia Chan Arceo, Pedro José Canto Herrera
40-49
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
The university context of Pontificia Universidad Católica Madre y Maestra as a determinant of the entrepreneurial intention of its students
Guillermo vandeLinde, Tamara Mera Cury, Rosa Y. Ruiz
50-62
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Academic literacy process based on genre analysis: Teaching sequence model as an application prototype
Nour Adoumieh Coconas, Lourdes Díaz Blanca
63-81
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Assessment of participation in Semillero de Investigación Educativa. Summary of the experience in a Chilean state and regional university
Erika Loreto Díaz Suazo, Macarena Aguirre Astudillo, Carmen Gloria Núñez Castillo
82-93
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Work on gender equality in Early Childhood Education from teacher training
Patricia Alonso Ruido, Noelia Soto Iglesias, Alexandre Sotelino Losada
94-108
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
TIC to teach. Also in Mathematics?
María Dolores Fernández Olivares, Isabel Dans Álvarez de Sotomayor
109-119
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Articles research concerning the development of research skills in students. Problem-Based and Project-Based Learning as Methodological Strategies
Juan Manuel Daza López
120-133
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Systematization of experience on critical reading strategies in the class of Written Communication and Reading Processes CEPLEC – UNIMINUTO
Diego Alejandro Díaz Malagón, Leydi Magally Carvajal Ospina
134-146
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Reading memories: pedagogical tool for the promotion of reading and writing processes through the literary text in UNIMINUTO, Colombia
Eusebio Lozano Herrera, Jonathan Caicedo Girón, José Alexander Díaz González
147-161
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
A description study of the VAK learning styles of the students of the Universidad Autónoma Quintana Roo
Addy Rodríguez Betanzos, Martín Sánchez Islas, Ingrid Constantino Serrato
162-170
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Pasos y huellas
Dra. Mu Kien Adriana Sang Ben Interview
Cuaderno CPU
171-173
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Reseñas
Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información, book review
Sara Güílamo Jiménez
174-177
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Alfabetización académica y literacidad. Miradas al curriculum y sus prácticas book review
Perla Cristal Hermosillo Núñez
178-180
PDF (Español (España))
HTLM (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
social networks
Directorios y Bases de Datos
Databases & Diretories
Current Issue
issn
ISSN 1814-4152 (online)
ISSN 1814-4144 (print)
Language
Español (España)
English